Jaka jest najlepsza witamina na skórę?

Spread the love

Wygląd skóry na twarzy i całym ciele uzależniony jest od wielu czynników. Jednym z powodów nieatrakcyjnego wyglądu cery jest niedobór witamin. Komponując odpowiednio codzienną dietę i dbając o właściwą podaż poszczególnych jej składników bardzo szybko można dostrzec korzystne zmiany.

Jak dieta wpływa na kondycję skóry?

Wygląd skóry w każdym wieku uzależniony jest przede wszystkim od trybu życia i sposobu odżywiania. Obecne w produktach spożywczych witaminy oraz inne składniki wykazują między innymi działanie antyoksydacyjne i zapobiegać powstawaniu zmarszczek. Zbilansowana dieta może nawet pomóc w regeneracji naskórka w przypadku widocznego i bardzo uciążliwego trądziku. Witaminy wpływają bowiem na różne wewnętrzne procesy i poprawiają koloryt skóry.

Jakie witaminy powinny znaleźć się w diecie?

Świadomość wpływu witamin na wygląd i stan skóry zachęca do modyfikacji codziennej diety i wprowadzania bardziej korzystnych produktów spożywczych. W diecie powinna przede wszystkim być obecna witamina C, witamina E, witamina K oraz witamina D. Wymienione witaminy mogę zapobiegać procesom starzenia się skóry poprzez walkę z wolnymi rodnikami, poprawiać jędrność skóry i zmniejszać przebarwienia. Trądzik między innymi w dużej mierze uzależniony jest od ilości witaminy D w jadłospisie.

Jaki wpływ na skórę ma witamina C?

Witamina C jest bardzo istotna w przypadku posiadania cery naczynkowej. Bardzo często na takiej skórze pojawiają się liczne przebarwienia, z którymi nie radzą sobie nawet najlepsze kosmetyki. Zamiast więc skupiać się tak bardzo na pielęgnacji warto zadać o zwiększoną podaż witaminy C, która wykazuje bardzo korzystne dla skóry właściwości. Dietę bogatą w witaminę C uznaje się za najlepszą w walce ze szkodliwym działaniem wolnych rodników, które znacząco przyspieszają procesy starzenia. Najlepszym źródłem witaminy C jest między innymi czarna porzeczka i papryka. Papryka nawet w niewielkich ilościach dodana do codziennych posiłków może zastąpić wizyty u kosmetyczki mające na celu zmniejszenie przebarwień. Bardzo ważne jest, aby witamina C pochodziła z naturalnych produktów spożywczych, ponieważ suplementy wykazują gorsze właściwości.

Jak działa na skórę witamina D?

Synteza witaminy D w organizmie odbywa się podczas ekspozycji na naturalne światło słoneczne. Jednocześnie stan cery zbyt często narażanej na szkodliwe działanie promieni słonecznych może stale się pogarszać. Witaminę D należy więc suplementować w codziennej diecie. Suplementy diety z zawartością witaminy D są szczególnie istotne w okresie jesienno-zimowym, gdy dzienna dawka słońca jest zbyt niewielka. Witamina ta należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Dlatego też preparaty zawierające witaminę D powinny być przyjmowane w trakcie posiłków zawierających tłuszcze. Działanie witaminy D jest bardzo korzystne gdy występuje atopowe zapalenie skóry lub trądzik.

Działanie witaminy E na cerę

Witamina E nazywana jest witaminą młodości. Głównie nazwa ta wynika z jej korzystnego działania na wygląd skóry. Witamina E poprawia nawilżenie skóry, wygładza ją oraz widocznie ujędrnia. Aby mieć piękną skórę, która będzie wyraźnie odmładzać całą twarz i mieć odpowiednie nawilżenie nie musi być potrzebny kwas hialuronowy obecny w pielęgnacji. Witamina E jest również bardzo ważna w chorobach tarczycy i chroni skórę. To właśnie ta witamina powinna występować w diecie, aby bariera ochronna skóry właściwej uzupełniona.

Witamina K i jej wpływ na skórę

Witamina K przede wszystkim jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naczyń krwionośnych i tym samym poprawia stan cery naczynkowej. Na wygląd skóry z przebarwieniami najczęściej stosowane są retinoidy, jednak działanie tego typu preparatów nie ma tak dużego wpływu na stan skóry jak witaminy i minerały pochodzące ze zdrowej diety.

Jak ułożyć dietę korzystną dla skóry?

Witaminy i minerały mają ogromne znaczenie dla wyglądu skóry, która w przypadku niedoborów staje się matowa, pomarszczona i wysuszona. Dlatego też ułożenie diety, w której znajdują się najważniejsze witaminy oraz minerały potrzebne skórze powinno być priorytetem. Choć z pewnością najłatwiejsze jest przyjęcie witaminy, która ma postać kapsułki to niekoniecznie jest to jednocześnie najlepsze. Zamiast stosować więc chemiczne preparaty najlepiej jest dać skórze witaminy pochodzące z naturalnych produktów spożywczych. Bardzo ważne są zielone warzywa, przetwory mleczne w odpowiedniej ilości oraz owoce z witaminą C. Obecność wymienionych składników odżywczych w każdym codziennym posiłku pomoże w walce przeciw powstawaniu zmarszczek i zmniejszy stres spowodowany złym stanem skóry wywołanym nieprawidłową pielęgnacją i nadmiernym opalaniem. Naturalne witaminy są znacznie lepsze niż tabletki powlekane popijane wodą między kolejnymi przekąskami bez wartości odżywczych. Każda witamina, która ma korzystne działanie na skórę należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach o czym należy pamiętać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *