Audyt seo- czym jest, korzyści, zastosowanie

Spread the love

Prowadzenie współpracy z zewnętrzną firmą pod kątem seo, zwykle zaczyna się od przeprowadzania tak zwanego audytu SEO (search engine optimization). Czym jednakże są audyty seo? Na cz dokładnie polega audyt strony www i czy rzeczywiście jest taki istotny? Jakie przynosi korzyści dla twojej witryny? W poniższym artykule, przyjrzymy się nieco bliżej zagadnieniu, jakim jest audyt seo internetowej strony.

Audyt SEO – czym jest?

Audyt SEo jest usługą, której cel stanowi stworzenie dokumentów zawierających wiele zaleceń, porad i uwag dla poddawanej badaniu witrynie internetowej.

Audyt strony internetowej, pozwala na zbieranie uwag, które później mogą wykorzystywać programiści, redakcje, jak i inne związane z witryną osoby celem wykonania lepszej pracy skupiającej się na właściwym SEO.

Bez względu na to, dla jakiej internetowej strony przeprowadzany będzie audyt seo i kto taką usługę wykona, zwykle cele audytu seo będą do siebie podobne, przykładowo:

  • przegląd wszelkich ważnych z uwagi na SEO elementów na wybranej witrynie (chociażby szybkość ładowania strony),
  • poddanie ocenie dostosowania i optymalizacji każdego z elementów ważnych dla SEO,
  • wykrycie potencjalnych kłopotów z dostosowywaniem witryny do wytycznych dla tak zwanych webmasterów,
  • wskazanie, jakie możliwości może dać optymalizacja SEO w danym przypadku,
  • wskazanie słabych oraz mocnych stron procesu optymalizacji witryny.

Audyt seo – po co go przeprowadzać?

Posiadanie właściwie zoptymalizowanej witryny jest o tyle ważne, iż coraz większą ilość uwagi ze strony wyszukiwarki Google kierowane jest w stronę bycia przyjazna dla robotów indeksujących oraz samych użytkowników.

Żeby witryna internetowa była przyjazna nie tylko dla użytkowników, ale również i dla robotów, niezbędne będzie dostosowanie jej do najnowszych trendów w zakresie użyteczności i dostosowanie jej do wytycznych dla tak zwanych webmasterów.

Audyt seo i przyświecające mu cele

W audycie SEO, chodzi przede wszystkim o uzyskanie kompletnego dokumentu (raport SEO) wraz z opracowaniem oceny wybranych część witryny pod kątem ewentualnej optymalizacji.

Kompleksowy audyt, ma na celu przede wszystkim przeprowadzenie przeglądu ważnych dla SEO części, oraz zgromadzenie opinii odnośnie nich. Jeżeli chodzi o wybraną stronę, prezentowane w nim mocne oraz słabe strony, zostają opatrzone wskazówkami, które sugerują części, nad którymi pod kątem optymalizowania byłoby warto nieco popracować.

Czy SEO audyt jest istotny?

Załóżmy, iż wybrana witryna działa od niedługiego czasu, treści aktualizowane są w jej obrębie na bieżąco, jednakże zaniedbywane są przy tym działania w zakresie SEO w obrębie witryny, jak chociażby odpowiednie frazy kluczowe czy też w strukturze strony – w takim wypadku możemy przypuszczać, iż jej potencjał nie został właściwie wykorzystany i ciężko jest ją dostrzec w wynikach wyszukiwania.

Takie zmarnowanie szans na lepszą popularność, szczególnie w przypadku sklepów internetowych, jest świetną okazją do rozważania naprawy tegoż stanu, a może to nam uświadomić właściwie przeprowadzony SEO audyt.

Przeprowadzenie kompleksowego audytu, jest poniekąd fundamentem i podstawą do zaczęcia rozszerzonych działań w zakresie SEO. Jaki może być sens uzyskiwania linków, które trochę kosztują, jeżeli mogą to być po prostu środki wyrzucone w oto, ponieważ najważniejszy element, jakim jest witryna, nie był odpowiednio optymalizowany.

Kiedy należy wykonać audyt SEO na danej stronie internetowej?

Istnieje przynajmniej kilka ważnych sytuacji, kiedy powinieneś brać pod uwagę przeprowadzenie audytu SEO na twojej witrynie.

1. Proces tworzenia witryny internetowej

W wypadku kiedy zapakowaliśmy stworzenie nowej witryny internetowej, przydatna może być mapa witryny albo grafika, którą pokażemy odpowiedniemu specjaliście od SEO.

Umożliwi to wzbogacenie dokumentacji strony o uwagi dodatkowe dla koderów oraz programistów. Dzięki czemu jeszcze na etapie tworzenia witryny, możemy wystrzec się wielu różnych błędów, jak również wykorzystywać ewentualne szanse.

Tego typu SEO audyt jest dosyć specyficzny, gdyż nierzadko opiera się na materiałach, które nie będą możliwe do sprawdzenia przez udostępnione narzędzia. Sporo elementów trzeba będzie poddać samodzielnej weryfikacji. Audyt mapy SEO, to swego rodzaju sprawdzian umiejętności dla osoby zajmującej się SEO.

Nie istnieją praktycznie żadne szanse, żebyśmy wykonali dla makiety strony głównej za pomocą narzędzi analitycznych, zupełnie darmowy SEO audyt. Nie ma żadnego narzędzia, które przeanalizuje mapę na twojej stronie i na tej podstawie określi, jakie zagrożenia i szanse posiada strona. Dlatego też, tego typu audyt powinniśmy zlecić albo przeprowadzić samodzielnie.

2. Chwila, w której tworzymy stronę internetową

To niestety jedna z najbardziej popularnych opcji. Specjaliście od SEO prezentuje się gotową już witrynę internetową z prośbą, aby przeprowadził on sam audyt. Zwykle uwagi będą poruszać aspekty techniczne, strona będzie także sprawdzana pod kątem widoczności dla konkretnego robota google czy też dla samych internautów.

Audyt może także obejmować szybkość witryny, sprawdzenie jej pod względem fraz kluczowych. Ponadto w razie stwierdzenia rażących błędów, może zostać przeprowadzona odpowiednią optymalizacja strony.

Przeprowadzenie SEO audytu w tej chwili, może być w wypadku niezbyt chętnego na wprowadzenie zmian właściciela witryny, dosyć problematyczne czy też nawet bezsensowne. Jeśli jednak zdajemy sobie sprawę, iż audyt SEO może ciągle wpływać pozytywnie na zapakowaną promocję witryny w internecie – warto będzie taki audyt strony internetowej przeprowadzić.

3. Chwila wprowadzania ważnych zmian

W procesie pozycjonowania, audytów SEO, można przeprowadzić tak naprawdę dowolną ilość.

Najczęściej jednakże chodzić będzie o to, żeby sprawdzić jak wygląda budowa strony, co wymaga poprawy, jak zachęcić do jej odwiedzenia potencjalnych klientów, jak wygląda również widoczność strony przed i po wprowadzeniu ważnych zmian.

Zwykle właściciele decydują się na płatny bądź darmowy audyt strony internetowej w chwili wprowadzania zmian w wyglądzie witryny. Nierzadko zmianie podlega struktura, jaką ma strona internetowa. Zdarzyć się mogą również przypadku, kiedy właściciel witryny zmieni domenę albo połączy parę serwisów w całość. Możliwości, jakie wykorzystają potencjalni klienci, jest naprawdę sporo.

SEO audyt w takich przypadkach, zwykle opiera się na znalezieniu zagrożeń, szans i przeanalizowaniu tego, jakie zostały użyte słowa kluczowe i jak wygląda struktura strony.

Możemy do tego wykorzystać co najmniej parę narzędzi, które pomogą w analizie nawet części witryny albo chociażby słów kluczowych. Możemy również spróbować samodzielnego przeprowadzenia audytu SEO (search engine optimization).

4. Eliminacja kar/zagrożeń

Różnie może się potoczyć życie danej strony internetowej. Czasami parę źle przemyślanych decyzji, jak chociażby nieodpowiednia analiza konkurencji, czy też złe logi serwera, może przyczynić się do ukarania przez wyszukiwarkę.

Może to być chociażby kara za treści sklepu internetowego, przychodzące linki w wynikach wyszukiwania, albo zgłoszenie problemu włamania się na daną stronę internetową.

SEO audyt, zostanie w tym przypadku zamieniony na analizę i zestaw różnych działań, które mają za zadanie usunąć wybrany problem w wynikach wyszukiwania google. Może to być chociażby przygotowanie – po wcześniejszej analizie – pliku do narzędzia służącego do zrzeczenia się linków, przeanalizowanie treści na witrynie oraz sporządzenie zaleceń ich poprawienia lub też diagnostyka witryny u usuwanie źródła oraz rezultatów włamań.

Wszystko jednakże musi rozpocząć się od działań zawartych w audytach SEO. Później specjalista może objąć naszą witrynę usługą pozycjonowania, poprawi widoczność treści na stronie na urządzeniach mobilnych i nie tylko.

Pamiętajmy przy tym, iż w ramach ewentualnego darmowego audytu, nie zostanie przeprowadzona aż tak dokładna analiza, co w przypadku zwrócenia się o pomoc do specjalistów seo. Takie osoby dokładnie wiedzą, jak powinien wyglądać audyt seo, analiza słów kluczowych, pozycjonowanie stron, linkowanie wewnętrzne, czy też wyniki w wyszukiwarce google odnośnie danej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *